2 Şubat 2017 Perşembe

Limonlu Tart

Limonlu Tart
"Tam zamanı limonlu tartın diyeceğim " fakat yaz kış mutfak gündeminde olan turunçgillerin kralı limondur

 
Limonlu Tartımızın önce tabanını hazırlayalım 
Tart tabanı nasıl yapılır detaylı ölçüleri postunu yazmıştım blogumda bulabilirsiniz "Tart Tabanı Nasıl Yapılır"

Tart Tabanı 
* 225 gr un ( 1,5 su bardağı un)
*125 gr soğuk tereyağ 
* 80 gr pudra şekeri 1/2 su bar 
* 2 yumurta sarısı 
* 1 yemek kaşığı soğuk su 

Yapılışı 
*** Tezgah üstü mikseriniz varsa onun hamur yoğurma aparatını takınız 
* Un pudra şekeri bir fiske tuz yumurta sarıları eklenir tereyağ eklenir yoğurulur
* Elinizde yoğurusanız çabuk yoğurmak gerek
* Hazırlanan hamur silindir şekline getirilip buzdolabı poşetine alınır 
* 30 dak buzdolabında dinlendirilir



* Tabanı çıkan kalıp kullandım ben 
Kalıbımı Hollanda dan almıştım daha sonra İstanbul Eminönü nde gördüm
* Hamuru dikdörtgen şeklinde açalım
* Kalıbın dibine yağlı kağıt kesip serelim
* Hamuru yayalım düzeltelim ve merdaneyi kalıbın üzerinden bir kere geçirseniz hamurun kenarları düzgün kesilir 
*  Hazırlanan hamur buzdolabına kaldırılır 30 dak bekletilir 
* Bu aşama çok önemli beklerken hamur şekil alıp donuyor bekletmeden pişrirseniz  hamurun yanlardan çekip kalıptan küçükdüğünü görüceksiniz ki istenmeyen durumdur 

* Hamurun içine bir yaplı kağıt serilir kağıdın içine ben her zaman aynısını kullanıyorum nohutlarım var bir kase bakliyat dökülür 
* Fırın 160 c de ısıtılır 15 dak pişirilir 10 dak da bakliyatlar alınır öyle pişirilir 


* Tart hamuru pişerken limonlu sos hazırlığı başlar 




Limon Sos 

* 125 gr limon suyu 1/2 su bardağı 
* 250 gr krema 1 su bardağı 
* 2 adet yumurta
* 2 adet yumurta sarısı
* 110 gr pudra şekeri 1/2 su bard 

*** Yumurtalar çırpılır krema eklenir pudra şekeri en son limon suyu 
Limon sosu hazır 
Tart kalıbına kepçeyle konur kalıbıp fırına konur sos yavaş yavaş eklenerek tamalanır 
*** Sos sıvı olduğu için kalıbı taşımak çok zor dikkatlice fırına alıp orada devam etmeli sos fazla geliyor 2-3 tanede minik kalıplara dökebilirsiniz 

*** Fırın 170-180 C de pişirilir sosun kıvam alıp katılaştığını göreceksiniz 

*** Bir gece buzdolabında bekletilir 




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder