14 Şubat 2011 Pazartesi

Bakla




 
Mevsimin ilk zeytinyağlı baklasını pişirdim. Ben turfanda zamanı severim :Ama turfanda ne zaman hengi meyve, sebze ne zaman çıkar unuttuk, daha doğrusu kafamzı karıştı. Her ne kadar karışsa da ben yine de eski bilidğim gibi alışveriş yapıyorum.Isapanak ,pırasa kışın domates  salatalık yazın alnır şeklinde yemek yapıyorum.

Bakla yoğurtlu bakla nefis olur.
1/2  kg bakla ayıklanır
*bir kaşık un eklenmiş suya konur
* 1 demet dereotu yıkanır
*1 baş kurusoğan
*zeytinyağı, salça

*Tencereye kurusoğan yemeklik (minik) doğranır.
*2 kaşık zeytinyağında kavrulur.
*1 tatlı  kaşığı dometse salçası eklenir

*yıkanmış baklalarda tencereye eklenir.
* tuz, bir çay kaşığı toz şeker , 1 tatlı kaşığı un eklenir.
*Bir demet dereotunun yarsı ince ince doğranır  ve tencereye eklenir.
*sıcak su ilavesi ile pişirilir.
Pişen bakla ince kıyılmış derotu ile süslenip sarımsaklı yoğurtla ikram edilir.

1 yorum:

  1. Ellerine sağlık canım :) çok severim...hatta pazarda vardı bu hafta ama güvenip alamadım pişiremem diye

    YanıtlaSil