21 Aralık 2012 Cuma

Brokoli Çorbası








Brokoli çorbasını kendime göre yaptım. Krema, süt eklemedim. Lezzetli bir çorba oldu.

*Ölçüyü tam olarak veremiyorum. ben bir çiçekten kendime göre , biraz da göz kararı yaptım. Oldukça kıvamlı koyu bir çorba oluyor.Sonuçta sıcak suyu eklerken çorba kıvamını nasıl seviyorsanız öyle ayarlamanız da fayda var.

*** Bir baş çiçek brokoli.
       Brokolilerin üzerine çıkacak kadar sıcak su eklenerek haşlanır.Tuz ilave edilir.

* Bir tencere de bir çorba kaşığı tereyağ, 1-2 çorba kaşığı sıvı  ile bir tepeleme dolu çorba kaşığı un
kavrulur. Unun rengi değişmemelidir.
*Brokoliler el blendırında çekilir
* Kavrulmuş un ile karıştırılır, tekrar çekerek pürüzsüz hale getirilir.
*Kıvamı sıcak su eklenerek ayarlanır. Hemen pişen bir kış çorbası.



2 yorum:

  1. çorbasını denemedim ama görüntü süper canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. çorbasını denemedim ama görüntü harika canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil