3 Temmuz 2014 Perşembe

Karamelli Etmek Meyveli


Etimekler bir cam kaba dizlir
1 su bardağı toz şeker bir tavaya alınır şeker karamel rengini alaınca bir tatlı kaşığı tereyap 2 su bardağı su eklenir

Etimekler bu karamelli şetbetle ıslatılır

*** 2,5 su bardağı süt
1,5 yemek  kaşığı un
1,5 yemek kaşığı nişasta 
3-4 yemek kaşığı şeker
Vanilya 

Bu muhallebi karıştırılarak pişirilir 1 çau bardağı sütle çırpılan 1 paket krem şanti çırpılır kremaya eklenir çırpılr

Krema dan her bir etimek dilimin üstüne kaşıkla paylaştırılır

Meyvelerle süslenir 






2 yorum:

  1. iftar için hafif ve güzel bir tatlı olmuş canım.ellerine sağlık.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. 14-15 yaşlarında iken benzer bir tatlı yapardım ama etimek yerine fırınlarda satılan peksimet yani fırınlanmış ekmek dilimleri kullanırdım, üzerine pirinç unu ile yapılan bir koyu muhallebi koyar meyve yada vişne reçeli ile süslerdim, o yaşlarda bu tatlı ile çok sükse yapardım....beni 36 yıl öteye götürdünüz...tatlılar hep zaafım olmuştur. ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil