13 Kasım 2013 Çarşamba

Macaron Eğitimi

Sevgili blogcu arkadaşım Işıl'ca Tatlara  macaron eğitimi almaya gittim. Yanımda Özlem'cim de vardı.
Ustaların yanında ben pek zevk aldım :) çok yeni şeyler püf noktaları öğrendim, çok mutlu oldum.
Macaron yapmak ayrı bir ustalık Işıl'cım 2005 den beri bu işe adamış kendini.
Mutfağa girince bir elinde hassas tartı bir elinde hesap makinası , kullandığı malzemelerin kalitesi ve emeğini öğretmek için çabasını görünce bu işin maddi yanının hiç bir şey olduğunu , gönülle yapıldığını anlıyorsunuz.

Işıl'cığımın ev sahipliği harkuladey di. Benim için özel hazırlığı  muhteşemdi. Ispanaklı böreği,yaprak sarması, kendi yaptığı nar ekşili, balkonundan taze nane, kurduğu salatalık turşulu nefis kısır ve maskarpon peynirli macaronlu pastayla finali yaptık. Ellerine sağlık güzel arkadaşım.







                  Tepsi dövmece :)




















1 yorum:

  1. Afiyetler olsun Ferhancığım. Sen taaaa Samsunlardan gelirsin de ben seni ağırlamaz mıyım. Ah bir de pasta da arzu ettiğim görselliği yakalayabilmiş olaydım iyi olacaktı. Bir dahaki sefere inşallah.

    Dediğin gibi bu öyle bir tutku ki benim gibi deliler yapar bu iş ancak. Öğrendiklerimi, deneyimlerimi paylaşmak, herşeyden önemli benim için. Öylesine nazik bir kurabiye türü ki; her yapılışında sanki ilk kezmiş gibi heyecan ve adrenelin yükselmesi yaşatıyor insana. Sürprizler her an olabilir çünkü.
    Bize usta derken kendini de yabana atma. Bak pembelere (ya sahi ne isim bulmuştun onlara) en güzelleri onlar oldular bence. Senin de ellerine sağlık.
    Ben de yıllardır gıyaben tanıdığım bir arkadaşımla tanışmaktan çok mutlu oldum.
    Her zaman beklerim.
    Görüşmek üzere sevgili arkadaşım.

    YanıtlaSil