15 Mart 2013 Cuma

Kekikli Ekmek

*Instant kuru mayalı ekmek















Mayalı Ekmek

Aslında çörek yapacaktım ekmek yapmaya karar verdim. Ekmek makinam var ama  fırında pişirmeyi tercih ettim.

Pişirirken fırına ısıya dayanıklı küçük bir kap su koymayı unutmayın.

*** 1 su bardağı ılık süt

      50 gr kadar tereyağ
       2,5 su bardağı tam buğday unu
        1 su bardağı beyaz un
        2 yemek kaşığı şeker
        1 paket ınstant kuru maya

*** Tuzu, ekmeğe şekli verirken ekledim.

* Yoğurma kabına unun yarısı konur. Ortası havuz gibi açılan una diğer malzemeler eklenir ve yoğurulur.Un ilavesi sürer ele yapışan bir hamur olunca mayalanmaya bırakılır.
*( ben çelik tencere mayalıyorum kapağını kapatıp mutfak sıcaklığında bırakıyorum. Soğuk mutfaklar sofra bezi ile sarmalıdır.)

* Mayası gelen hamur, unlanmış tezgaha alınır. Sağ sol yaparak un ile yuvarlak şekil verilir ve yavaş yavaş kitap gibi katlanır. bu katlama işlemi 5-6 kez yapılır.
*Hamur ikiye ayrılır.
Ayrılan parça yavaşça elle dikdörtgen şekli verilir. (hamurun ortasına bastırmayınız nazik davranınız)
Açılan hamurun üstüne kekik, pul biber, tuz, çörek otu, ceviz , ( malzeme zevkinize kalmış) serpilir ve katlanarak harmanlanır.
*Kalıplara konulan hamur mayalanması için 30 dakika kadar bekletilir..
**( ben akşamdan yoğurmuştum kalıplara koyduktan sonra , üstlerini zeytinyağ ile yağlayıp hamuru sadece sıkıca streçledim. Bir gece buzdolabında kaldı sabah pişirdim)

*** Fırın 250 c getirlir sıcak fırına sürülür.
15 dakika sonra 200 c ekmekler pişene kadar fırında tutulmalı:)

2 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel görünüyor, banada beklerim :)) http://sihirliparmaklarr.blogspot.com/

    YanıtlaSil