14 Mart 2013 Perşembe

Nohut Mayası Nasıl Yapılır?

Nohut Mayası




* 1.Gün Nohutlar ıslatılır.

*** 1/2 çay bardağı nohut
        1 çay bardağı oda sıcaklığında su





* 2. Gün 

* Nohutların yarısı blendırda çekilir, diğer yarısı yağlı kağıt arasında merdane ile kırılır. Büyük parçalara ayrılır. Nohutlar ıslatıldığı için kabukları kendiliğinden ayrılmış oluyorlar. Kabukları ayıklayınız.

 *  2 yemek kaşığı tam buğday unu
*Oda sıcaklığında 2 yemek kaşığı su
**Nohutun ıslatma suyuda kalmalıdır.





** 2. gün


** 3 Gün

* Besleme 

    1/2 Tam buğday unu
    1/2  oda sıcaklığında su





*** 4. Gün






*** Mayamın ismi "arımaya" . Her mayanın ismi olmalı derler.
Evde maya yapma denemelerimin ikincisi bu. Ben çok zevk alıyorum hamurla uğraşmaktan.
Ekşi maya ve nohut mayasını aynı gün yapmaya başladım.
Her gün sabah elimi yüzümü yıkayıp doğru mayaların başına geçiyorum ve beslemeye başlıyorum.
Buraya mayalama aşamasında tüm yaptıklarımı yazacağım.

* 1/2 çay bardağı nohut / 1 çay bardağı oda sıcaklığında su ile ıslattım.
Sabah nohutların yarısını blendirda çektim, diğer yarısını merdane ile ezdim. Yağlı kağıt arasında kolayca ezilebiliyor. Nohutlar büyük parçalar halinde kaldılar.Akşamdan ıslattığım için ezerken nohutların kabukları kendiliğinden soyuldular, ben de ayıkladım.
Akşamdan nohutları ıslattığım suyun içine ezdiğim ve blendırda çektiğim  nohutları koydum .
2 yemek kaşığı tam buğday unu 2 yemek kaşığı su ilavesiyle mayaya başladım.
(Her besleme de tahta bir kaşıkla iyice karıştırılmalıdır.)
Mayalarımı mutfak tezgahının üzerin de bıraktım, sadece 2 ve 3 gün gece ev ve Samsun çok sıcak olduğun dan gece balkona koydum. Kapalı balkonlara yada orta ısılı bir yere konulabilir.
(Kalorifer peteklerinin üstlerine koymayınız sakın.Normal oda sıcaklığı mayalanmayı sağlıyor.)

Ayrıca bir cam şişe su oda sıcaklığında devamlı bulunmadır. Su oda sıcaklığında olmalıdır.

2. Gün Besleme  1/2 su bardağı tam buğday unu
                           1/2  su bardağı su

3.Gün Besleme   1/2 su bardağı tam buğday unu
                          1/2  su bardağı su

4.Gün Besleme  1/2 su bardağı tam buğday unu
                         1/2 su bardağı su

5.Gün Fotoğrafta görüldüğü gibi maya tutmuştu . 1 yemek kaşığı tam buğday unu ekleyip karıştırılır.Maya hazırdır.
Nohut mayası, İzmir'in kumru ekmeklerini yapılırken kullanılan mayadır.
Benim mayam şimdi buzdolabın da , evde ekmeğim var pek yakında ekmek yapacağım.
                                                                                     

5 yorum:

  1. hiç deemedim ama güzel fikir ewde yapmak.ellerine sağlık canım.sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. lavantam bayağı sabır isteyen ve de zahmetli bir iş nohut mayası hazırlamak.her emek verilen gibi çok güzel oluyordur sonuçu emeklerine sağlık canımm sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  3. Ekmek işine baya bir ara verdim ben tekrar başlamam lazım ama üşengeçlik beni benden aldı bu ara...Sevgiler
    Tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  4. çok güzel anlatmışsınız,ekmeklerimi kendim yapıyorum ve bu mayayı yapıp buzdolabında saklayarak istediğimiz zaman kullanabilir miyiz ve bir ekmek için ölçü ne olmalıdır..ışıl

    YanıtlaSil
  5. Ölçüleri ekmek yaparken kesinleştiricem. önce denemeliyim sonra sonuçları net yazarım.

    3- 4 su bardağı gibi una 1 su bardağı maya eklemek gerek
    Aşamalarla ekmeği yapmak gerek. Hamur mayası tepsi mayası gibi.

    YanıtlaSil