21 Mart 2013 Perşembe

Karışık Meyveli Tart














** Yaz ve kış meyveleri karışık bol meyveli tart.

*Hamur: 150 gr tereyağ  ( teremyağ )

               1, 5 - 2 su bardağı un
               3 çorba kaşığı toz şeker
               1 yumurta sarısı
               1/2 çay kaşığı kabartma tozu

*** Hamur yoğurulur.
   Tartın üstü için hamurdan 1/3 parça ayrılır.

Diğer parça hamur unlanmış tezgahta merdane ile açılır. 
Açılan hamur kalıba yayılır.
Çatalla hamura delikler açılır.
Hamurun üstüne nişasta serpilir.
Buzdolabında 15-20 dak bekletilir.

*** Bol meyveli iç

Benim deepfreez de yazdan kalma mürdüm erikleri, şeftali, vişne çekirdekleri ayıklanmış doğranmış bekliyorlardı.

 500 gr meyve tencerede 1/2 su bardağı toz şekerle pişirilir.
Bir süzgece geçirilip suyu süzdürülür.

1,5 k g elma 2 adet ayva soyulur .
Rendenin iri tarafından çekilir.
 1 adet yeşil elmada minik doğranır.

(Elmada sınır yok 2 kilo olursa daha da iyi olur)
( benim bir kase de portakal kabuğu reçelim vardı onlarıda ekledim)

Elmalar , ayvalar 1 çay bardağı kadar şeker ve 2 tatlı kaşığı tarçın eklenerek pişirilir.

Meyveler soğumaya bırakılır.

*** Kalıba meyveler doldurulur. Tümülüs tart şeklin de:)

Kapak için ayrılan hamur çeşitli şekillere kesilir dizilir.
Yumurta sarısı sürülür.

175 c de pişrilir.
ortanın bir alt rafında



7 yorum:

  1. Hayatımda hiç tart yapmadım sizin tarifinizi muhakkak deniycem

    YanıtlaSil
  2. Merhaba çok güzel içerik çok faydalı ve güzel. Makalenizi beğendim. Sitenizin insanlara faydalı olduğunu düşünüyorum. Web sitenizin beklenen ilgiyi göreceği kanısındayım.

    İyi çalışmalar.

    web tasarım firma sitesi site satın al web tasarım online destek

    YanıtlaSil
  3. Ellerine sağlık lavantam çiçek içek kesimli hamurların ne kadar şık durmuşlar tek kelime ile şahaneler sevgiler tatlımm..

    YanıtlaSil
  4. @Burçin benim diğer tart tariflerimi incelersen daha iyi sonuc alırsın:) ben nerdeyse 30 yıldır en severel yaptığım çeşittir.

    YanıtlaSil
  5. @Vişnap sağol canım :)yapıyoruz yenilikler işte :)

    YanıtlaSil
  6. üstteki şekiller ile çok şirin olmuş.

    YanıtlaSil
  7. HARİKA BİR SUNUM CANIM.BAYILDIM GÖRÜNTÜYE.ELLERİNE SAĞLIK.SEVGİLER.

    YanıtlaSil