12 Temmuz 2012 Perşembe

LAVANTALI Sütlaç

Blogumun birinci ismi , benim rengini, görünümünü, kokusunu çok sevdğim bir tarife rastladım.
CafeFernando'da buldum.
Hemen denedim ve postuda hemen ekliyorum. Buzdolabına koyduğum lavantalı sütlaçlarım dolabın içini mis gibi kokutmuşlar:)
*Ben tarfide mısır nişastasını az şeker miktarını 1/2 su bardağı kadar kullandım.Şeker kıvamını tadarak ayarlamakta fayda vardır, herkesin şeker ve tuz dakam tadı farklı oluyor.












Lavantalı Sütlaç:

* 2,5 su bardağı süt
* 1/3  su bardağı pirinç ( 60 gr)
*2 çorba kaşığı lavanta
* 1/2 su bardağı şeker
* 3 tatlı kaşığı mısır nişastası


***
* 2,5 su bardağı süt, 2 çorba kaşığı lavanta , şeker eklenir kaynama noktasına gelene kadar kaynatılır. Ocaktan alınır 30 dak bekletilir.
*1/3 su bardağı pirinç 1 su bardağı suda haşlanır.
*3 tatlı kaşığı mısır nişastası 2-3 yemek kaşığı soğuk suda açılır.
*Lavantalı süt tel süzgeçten geçirilir. ( yada kağıt peçede serilmiş süzgeçten süzülür.)
*Tencereye yavaşça nişasta da eklenir , kıvam alıncaya kadar kaynatılır.









1 yorum:

  1. gerçekten değişik bir tarifmiş....
    çok merak ettim...
    ellerine sağlık canım...
    kocaman sevgiler...

    YanıtlaSil