4 Ocak 2011 Salı

Limon Reçeli (Ben Buldum Etkinliği)


Blogum adını aldığı nefis turunçgillerden LİMON Reçeli yaptım.
Daha önce hiç bir yerde duymamış ve yememiştim.

Geçen yıl denemem olmuştu çok başarılı bulmamıştım .Fakat bu sefer portakalla reçeli kaynatırken  , limon reçelini de kaynattım ve tavsiye ederim.Püf noktasını yakaladım zannerdersem.Portakalla göre, kabuğu daha farklı ve şekerle buluşunca sertleşen bir turunçgil olduğu için acısının iyice çıkartılması gerek.
Sizler de benim gibi her gün limonlu su içiyorsanız, reçelin  limonlarını yaklaşık dört günde hazırlamış olursunuz.

Ben her akşam, iki büyük kupaya , bir tam limonu çok güzel yıkıyor, kabuklarıyla doğruyorum.  Buzdolabın da bir gece beletiyorum. Sabah ve gün içerisin de içiyorum.

4 tam limon 4 gün de tamamlandı.1 tanesi ise akşamdan suda bekledi.
Bu limonları kapalı bir kaba koyup son iki günde sıklıkla suyunu değiştiridim.

I. gün
limonları da portakallar gibi 3-4 aşama da birer taşım kaynatıp  suyunu değiştirdim.
Bir gece suda bekledi.


Portakal reçeli kaynamış , sırasını limon reçeline vermiş:) kavanozlar yıkanmış,  ocakta kuramak için ters çevrilmiş:))


Bu fotoğraf limon ve portaka reçelleri karışık durumda çekilmiştir.


*Dört limon
*ön işlemden geçen limonlar dilimlenir. Çekirdekleri ayıklanır.
*550 gr toz şeker eklenir.
*Orta ateşte tencere kapağı açık pişilir.
*2 adet limon tuzu eklenip bir süre daha kaynatılıp ocak kapatılır.

*Bu yöntemi deneyerek buldum.

8 yorum:

  1. Ellerine saglik canim ilk gelen tarif olaran not ediyorum tesekkur ederim etkinlie katildigin icin...

    YanıtlaSil
  2. eline sağlık canım. ben daha önce yemiştim gerçekten süper oluyor:) sevgiler

    YanıtlaSil
  3. ohhhhhhhh yemede yanında yet elinize sağlık sevgiler.

    YanıtlaSil
  4. @sağlıklı mutfak ülkemizde, her meyvenin, sebzenin turşusuda, reçeli yaplıyor :))aslında çok güzel. turşucuular da kavonozlara bakarken sanat eseri gibi bakıyoruz. ben de limon reçelini duymadım ve yemedim dedim "ben " ve geçen yıl ki denememden daha başarılı olunca etkinliğe katılmak istedim.

    YanıtlaSil
  5. @estergonyeşili çok teşekür ederim kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
  6. önerine tşkler ama küçük resimler çerçevesiz hoş olmuyor...eline sağlık reçel tam benlik,sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. ellerine saglıkkk
    görüntü mukemmel

    YanıtlaSil
  8. Yeni yilin kutlu olsun canim, yeni yilda saglik mutluluk basari seninle olsun,tüm sevdiklerin yaninda olsun.Recelde cok harika görünüyor canim,ellerine saglik. Sana kucak dolusu sevgilerimi birakiyorum:)

    YanıtlaSil