4 Ocak 2011 Salı

Portakal Reçeli - Mandalinalı ve Portakallı lezzetler Etkinliği


1. Gün
Reçel yapmaya kara verdim.Yani dün başladı işlem:)
Portakal reçeli yapıcaktım kardeşi limon da katıldı :)

Portakalların  kabuklarını tıkıtklı bir bıçla kazımak gerek.
Ben bu işlemi kabak oyacağının tırtıklı tarafıyla yaptım.

Portakallar I.tur kaynatılır. bu kaynama noktasında 1-2 dakika kaynaması demektir.
Su dökülür.
II. tur da aynı işlem yapılır.III. turda aynı işlem yapılır.

Bir gece soğuk suda bırakılır. Fırsat buldıkça suyu değiştirilir. kabukların acılığı gitmelidir. Tadarak anlayabilirisniz.





 2. Gün

 Portakallar doğranır.Şekline kendiniz karar verin büyük halkalar bile olabilir.
Ben minik doğradım.Kabuğu ve içi bir olmasına dikkat ettim.

Dört büyük boy portakal.
1 kg toz şeker

2-3 adet limon tuzu

Reçel orta ateşte tencere kapağı açık olmalı(reçel tenceresinin kapağı kapatılmaz, taşar)
Belli bir kıvama ulaşınca, limon tuzları eklenir.
Bir süre daha kaynatıp ocak kapatılır.
*Fazla kaynatmayınız suyu çok görünsede soğuyunca kıvam alıcağını düşününüz.











3 yorum:

  1. ellerinize sağlık harika görünüyor,sevgiler..

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler arkadaşım
    tarifi aldım
    cuma yayında olacak gelen tarifleri sırasıyla yayınlıyorum....
    Ellerine sağlık bereketli olsun sağlıkla afiyetle ailecek tüketin..
    Canım
    yazında bu tarifi mandalina ve portakallı lezzetler etkinliği için yaptığı belirtip benim blog linkimi vermen gerekiyor benim sizlerin linkinizi verdiğim gibi ..
    Teşekkürler.......

    YanıtlaSil
  3. Bir de etkinlik logusunu sayfana koyarsan etkinlik sonuna kadar daha çok kişiye ulaşmış oluruz.
    teşekkürler........

    YanıtlaSil