6 Ocak 2011 Perşembe

Limonlu Tart









Bu tartı bu akşam yaptım yarın gelicek misafirlerimiz için.
Tart denemelerim olmuştu daha önce. Her defasın da lezzeti tam olsada,  hamurun çok muntazam olmasını istememe  rağmen,  tam olmadığını düşünüyorum.

Bu sefer pasta ustası "Derin's" den aldığım bir tarifi denedim.

TART HAMURU:
*200 gr becel yağ
*2 yumurta
*1 su bardağı pudra şekeri
* 1/2 su bardağı çekilmiş badem( ben kavrulmuş,çekilmiş fındık kullandım)
* vanilya extresi
*3 su bardağı un 400 gr

*1 su bardağı=125 gr

*Hamur yoğurulur ve buzdolabında yarım saat bekletilir
*Kalıp yağlanır. dibine yağlı kağıt kesilir.rahat çıkması için.
*kalıba hamur yayılır.
*Çatalla delinir.
*170 c  sıcak fırında pişirilir.
*Önce tartın üstüne yağlı kağıt serilir ve bakliyat konur.
*tartın kenarlarının kızardığını görünce , üstünde ki bakliyat alınır iç kısmınında pişmesi sağlanır.



         Tartın pişme aşamasına geçişi:)


LİMON SOS:

*1 su bardağı şeker
* 3 yumurta
*1/3  su bardağı limon suyu (80 ml )
*1 çorba kaşığı limon kabuğu rendesi
*2 çorba kaşığı un 25 gr

*  Bütün bu malzemeler bir tencereye alınır.
*Benmari usulü  çırpılarak pişirilir.
*Mikser en düşükte çalıştırılır,çırpılır
*Ocaktan hemen alınıp, soğuk su dolu kaba tencere oturtulur
*hızlıca çırpılır.
*2 kaşık limonlu sosla 1 kutu krema çırpılır.
*Tartın üzerine dökülür.
*Üstüne limon sos dökülür .
*Alacalı bir görünüm oluşur.
*ben önce sos sonra kremalı sosu döktüğüm için sarı renk tam olmadı:)



Tartın dilimlenmiş hali.Şimdi benim olumlu ,olumsuz düşüncelerim.
*Tart hamuru çok fazla oluğu için kalın oldu. Hemen Zehra'dan uyarı aldım "bu hamur bir kaç tartlık " diye:) neyse ben zorladım kalıba sığdırdım :))
*Sos, mükemmel lezzet süper:)
*Tart hamurunun az ölçüde yapılması gerekiyor veya bu ölçüde yaparsanız kalanı, buzdolabın da saklanabilmesi.
*Tartoletlerde bu hamuru kullanmalı büyük tek tart yapılıcaksa daha kek vari hamurlar tercih edilmeli.
*Sonuç lezzetli olmuştu:)

9 yorum:

  1. Oooo limonlar, portakallar, mandalinalar... Kış sofralarındayız ne güzel!

    YanıtlaSil
  2. tam adına yaraşır bir tart :)eline sağlık şeker ...

    YanıtlaSil
  3. ımmm nefis mis gibi limon kokulu harika bir tart
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  4. canim harika gorunuyor...ellerine saglik...bana ugrarmisin lutfen odulun var..almayi unutma...optum..

    YanıtlaSil
  5. Canım eline sağlık, çok sevdiğim bir tarifi denemene çok sevindim. Tart hamurunda unun gramı doğru bardak ölçüsünde 3 1/2 su bardağı yazmam gerekirken 3ü unutmuşum.un fazla gibi görünse de tereyağı küçük küçük katıp kum gibi robotta az az çekince oluyor.Ancak bu doğal olarak birkaç adet tartlık bir hamur. yarısını kullanıp kalanı kaldırabilirsin. sevgiler canım

    YanıtlaSil
  6. ellerinize sağlık çok güzel olmuş.

    YanıtlaSil
  7. Zehracım dün akşam kestim ve misafirler çok beğendi. kendi değerlendirmlerimi yazıcaktım ben de:) hamur evet çok oldu diye düşünmüştüm ve çlüyü azaltmam gerek diye düşünddüm. ayrıca senin başak tart tarifini yazdım,bademli kreamalı atrt tabanı kum hamur :)) kesinlikle çok başarılı olucak. buda lezzetli oldu soso mükkemel oluyor tart hamurunu başarıcam sana yazıcam .
    Benim klaasik elmalı tartım var çok başarılı oluyor yıllar öncenin tarifidir bunuda başarıcam sanırım:))

    YanıtlaSil
  8. Bakliyat niçin nasıl hangi anda koyuluyor? İlk kez görüyorum anlam veremedim. Cevap verdiginiz icin teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. @adsız bakınız fotolara
    Hamur tart kalıbına serilir. Kabarmasın diye yağlı kağıt serilip tart kalıbının üzerine bakliyat konur amaç ağırlık yapsın diye , bu bakliyat saklanır diğer zamanlarda da kullanılır.daha sonra tartın içine krema konuluyor ve fırına girmiyor yani önceden tart pişmiş olmalı. denerseniz afiyetler olsun. hamur ölçüsünü daha az tutarsanız ince bir tart hamuru kafidir.

    YanıtlaSil