9 Nisan 2012 Pazartesi

Kaldırayak Otu


                                          Kaldırayak otu Karadeniz ce " kaldirik"




Fotoğrafta görüldüğü gibi , yıkama, ayıklama , doğrama işlemi . Ben kökleri, daha çamurlu diye ayrı yıkıyorum, sapları ayrı, yaprakları ayrı   oldukça zahmetli .




Kaldırayak otu alınır. Zahmetli bir şekilde ayıklanır doğranır. (bence ıspanaktan daha eziyetli, ilk kez pişirdim ondan mı zor diyorum acaba?) :)

*Bana söylenen  1 kg kaldırayak  7-8 adet kuru soğan   6-7 yumurta

* Yıkanan otlar kaynar suda haşlanır süzülür.
*  Tencereye soğanlar doğranır , önce az su ile pişirilir. Sıvı yağ eklenir,
* Soğanlarla otlar kavrulur.pul biber , karabiber , tuz

*  Yumurtalar tencereye konulan yağda pişirilir . yumurtalar çok pişmeden hemen otlar eklenir.Karıştırılarak kavrulur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder