18 Şubat 2012 Cumartesi

Ayvalı Tart



   AYVALI TART:

***  Pazardan aldığım bir tane dev ayvayı kesince ayvaların zamanı geçtiğini anladım.
        Ayvayı rendeledim, tavada az su ekleyerek haşladım , 1/2 çay bardağı kadarda şeker ekleyerek ayvaları hazırladım. Bu gün tartın içinde yer aldı.))

***Tart Hamurunu çok çabuk hazırlayabiliyorum. aslında hem lezzetli ham de yapım aşaması kolay.

*** 50- 60 gr  tereyağ ( veya becel)
     * 1 yumurta
     *2-3 kaşık yoğurt
      * 1/2 paket kabartma tozu
       *  1 + 1/2 su bardağı un ( elinize çok yapışırsa 2 su bardağı kullanılabilir)
       * Hamur yoğurulur.

      **  2/3  parça hamur tabana
          *  1/3  parça üst kapak
* varsa nişasta yoksa un serpilerek tezgaha elle hamur açılır.
* Yağlanmış tart kalıbına taban hamur serilir.
* Bir tatlı kaşığı kadar nişasta serpilir.
* Pişmiş meyveler serilir. ( meyve pişerken tarçın eklenir)
*Tartı kalan hamur ile kapatılır.
*  180 c de önce fırın tabanına yakın 15 dak kadar daha sonra orta rafta pişirilir.
* Fırından çıkıp soğuyunca pudra şekeri serpilir.

*  kalıp: Borcam tencere kapağı 20 cm


BUNLARDA TART ŞEKİLLERİ
Fikir olsun diye elmalı tartların fotolarını ekliyorum.







Elmalı tart kalıp : 24 cm

2 yorum:

  1. harika görünüyorrrr.. ellerinize sağlık:)

    YanıtlaSil
  2. slm
    ayva mevsimi geçmesin...
    daha reçel yapamadım....
    ellerine sağlık...tart nefis gözüküyor

    YanıtlaSil